Pergamino

Storytelling & Marketing strategie

Wil je jouw verhaal op een efficiënte manier bij je potentiële klanten en netwerk brengen, dan is een sluitende storytellingstrategie met actieplan, onontbeerlijk. Enkel een marketingstrategie en actieplan, volstaan niet langer.

Storytelling- en communicatiestrategie 

Wist je dat de meerderheid van de marketeers wereldwijd het optimaliseren van de klantenbeleving en -ervaring de allerbelangrijkste uitdaging voor 2017 vindt? Het optimaliseren van de 'customer journey' en de consistentie van de verschillende boodschappen die een klant, prospect of belanghebbende krijgt, vormen een echte uitdaging.

(meer info hierover in ons blogbericht)

Content marketing en storytelling zijn dus dé uitdagingen voor de marketing- en communicatieverantwoordelijke van vandaag, die klaar wil zijn voor morgen.

Om de klantenbeleving te verbeteren en de boodschappen consistent te houden, heb je een goed inzicht nodig in de manier waarop klanten met jouw organisatie en producten in aanraking komen.

Wij ontwikkelden daar een methode voor waarbij we omgekeerd te werk gaan.

Organisaties vertrekken meestal vanuit de boodschappen die ze willen brengen en die pushen ze dan naar hun doelgroepen. Dat vinden wij verkeerd. Wij starten vanuit de activiteiten die een organisatie heeft en mappen die met de verschillende stakeholders van een organisatie. Daarna bepaal je pas welke boodschappen belangrijk zijn en kun je die uitdiepen in een storytellingstrategie, scenario's, plannen en concrete acties. 

En vergeet niet dat klanten ook terugpraten. Communicatie is niet informatie pushen, maar talk & talk back. En dat is geweldig want uit de boodschappen die je klanten naar jou communiceren, leer je heel erg veel! Die informatie moet je gebruiken in je communicatie. Maar dan moet je ze wel capteren, analyseren en verwerken.

We besteden dus niet enkel aandacht aan de visie en de strategie, maar ook aan het actieplan, het PR- en communicatieplan en de manier waarop je dit operationeel aanpakt. 

Vragen die we daarbij zeker beantwoorden:

  • Positioneer je je op de juiste manier in de markt, en komt dit ook zo aan bij de potentiële klanten? Welke boodschappen gebruik je en zitten klanten daar op te wachten?
  • Is je bedrijf aan een nieuw merk toe of is less vooral veel more?
  • Is het tijd om je markt- en communicatie-aanpak volledig om te gooien en je bedrijf ook intern daarop af te stemmen? Of is er enkel een aanpassing en fine tuning van de bestaande processen nodig?

Pergamino begeleidt jou in dit denkproces en maakt ook het vervolgtraject helder.

Een goeie strategie met een slecht actieplan, springt niet ver. Dus ook aan het actieplan besteden we ruim aandacht.

Hoe gaan we te werk?

In een eerste gesprek maken we een stand van zaken van de manier waarop de communicatie en marketing vandaag loopt in jouw organisatie. We bespreken ook de bedrijfsstrategie en doelstellingen op korte, middellange en lange termijn.

Daarna starten we de Pergamino methode: we maken, uiteraard samen met jou, een volledige doorlichting van de activiteiten en de stakeholders van jouw organisatie. We bepalen welke boodschappen per activiteit belangrijk zijn en mappen deze met de belanghebbenden. We verpersoonlijken de doelgroepen zo veel mogelijk zodat we de boodschappen ook persoonlijk kunnen maken.

Dan volgt het bepalen van de storytellingstrategie, het maken van de scenario's en uiteindelijk het maken van de verhalen zelf.

 

Wil je meer weten over de manier waarop wij werken? Ben je nieuwsgierig geworden hoe onze omgekeerde (of averechtse?) aanpak werkt?

Contacteer Pergamino voor een kennismakingsgesprek en maak vandaag nog werk van je storytelling!

 

Storytelling & Marketing strategie

Steenweg Diest 4, 3271 Zichem
hilde@pergamino.be
T +32 (0)13 29 46 04
F no fax
Privacy
Disclaimer
Sitemap

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

keyboard_arrow_up